«Організація освітнього процесу
в ДНЗ «Джерельце»
НВК «Свистунівська ЗОШ І – ІІІ ступенів – ДНЗ» з урахуванням вимог
Базового компонента дошкільної освіти
(нова редакція) .
Підготувала вихователь ДНЗ «Джерельце»
Приходько Тамара Володимирівна
Чи замислюємося ми , дорослі – педагоги , батьки – над таким близьким і до болі рідним кожному з нас поняттям «Дитинство» ? Так , можемо констатувати , що ми родом з країни дитинства , і водночас із сумом замислитися , чи все взяли зі свого дитинства таке , що , як виявилося , конче потрібно для дорослого життя . І що ми , дорослі , сьогодні , на початку ХХІ століття можемо зробити для дитинства як соціокультурної категорії ? Кожна цивілізована держава дбає про своє майбутнє . Кожна будівля має триматися на міцному фундаменті .Підвалини майбутнього в державі започатковують наймолодші її громадяни – діти дошкільного віку , ці гнучкі пагінці , зростання яких залежить від якості змістового наповнення , що їм пропонують насамперед сім*я і дошкільний навчальний заклад .
Згідно із Законом України «Про освіту» кожні 10 років мають оновлюватися державні стандарти освіти , що стосується і дошкільної освіти .
Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) поділений на сім освітніх ліній :
. «Особистість дитини» ;
. «Дитина в соціумі» ;
. «Дитина у природному довкіллі» ;
· «Дитина у світі культури» ;
· «Гра дитини» ;
· «Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі» ;
· «Мовлення дитини» .
Базовий компонент дошкільної освіти передбачає засвоєння її змісту вихованцями на завершення етапу дошкільного дитинства , сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6 – 7 років життя , що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток , соціальну адаптацію та психологічну готовність до навчання у школі . Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації , життєво важливих умінь і навичок , системи ціннісних ставлень до світу та самої себе є обов*язковими для виконання всіма дошкільними закладами .
При організації роботи з дітьми дошкільного віку я керуюся Переліком навчальних видань , рекомендованих до використання в освітньому процесі дошкільних навчальних закладів у новому навчальному році та програмами «Впевнений старт» та «Дитина в дошкільні роки» .
Особливу увагу я акцентую на вирішенні таких питань :
· забезпечення рівних стартових можливостей для подальшого успішного шкільного навчання всім дітям старшого дошкільного віку нашого мікрорайону ;
· збереження та зміцнення фізичного , психічного і духовного здоров*я дітей дошкільного віку ;
· підвищення якості дошкільної освіти .
При роботі з дітьми старшого дошкільного віку я спрямовую свої зусилля не лише на формування навичок навчальної діяльності , а й на створення умов для розгортання і збагачення специфічних видів дитячої діяльності (ігрової , рухової , художньої , предметно-практичної , пізнавальної , комунікативно-мовленнєвої) , передбачаю різноманітні форми і методи освітнього впливу .
З метою впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у практику роботи дошкільного закладу я використовую під час занять ноутбук із проектором (перегляд презентацій , мультфільмів , казок , вивчення пісень , танців) .
Збереження та зміцнення здоров'я , формування здорового способу життя дошкільнят , активної життєвої позиції щодо власного життя та власної безпеки – один із пріоритетних напрямків роботи нашого НВК . Зважаючи на це , перед нашим колективом та переді мною , як вихователем дитсадка , постає ряд важливих завдань :
· створення безпечних умов для формування всебічно розвиненої творчої особистості дитини ;
· формування елементарної компетентності з питань безпеки у дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти ;
· виховання основ безпечної поведінки дітей в різних життєвих ситуаціях;
· підготовка дошкільників до реального життя , насиченого різними подіями , непередбачуваними ситуаціями .
При організації роботи з формування основ безпечної поведінки у дітей я
надаю перевагу спостереженням , екскурсіям , цільовим прогулянкам , довірчим бесідам та розмовам віч-на-віч , моделюванню та аналізу проблемних ситуацій , різним видам ігрової , трудової та пошуково – дослідницької діяльності , інтегрованим заняттям , проведенню «Днів та тижнів безпеки» . Важливий чинник ефективності роботи з питань безпеки життєдіяльності – тісна взаємодія між батьками та педагогами .
У спільній роботі з батьками вихованців я передбачаю різні форми взаємодії з ними : як традиційні (батьківські збори , консультації , бесіди , дні «відкритих дверей» , показові заняття , спільні свята , розваги , інформаційні стенди , тематичні папки-пересувки), так і нові (інтернет - сайти для батьків).
Ефективність такої взаємодії досягається через реалізацію важливих питань :
· забезпечення максимального використання виховного потенціалу педагогів і родини у формуванні особистості дитини ;
· підвищення рівня психолого – педагогічної культури батьків , формування у них свідомого розуміння власної активної позиції у вихованні своїх дітей ;
· заохочення батьків до участі в освітньому процесі на засадах рівності , партнерства і взаємоповаги ;
· залучення батьків до створення належних умов для успішної життєдіяльності та розвитку дітей в сім*ї та дошкільному навчальному закладі .
На базі нашого дитсадка створений консультативний пункт для батьків .
Його мета : допомога батькам вихованців та батькам дітей , які не відвідують дитячий дошкільний заклад з актуальних для родини питань розвитку , виховання та навчання дітей . Батьки можуть відвідати наш консультативний пункт і отримати консультації психолога , вихователя , вчителя початкових класів , з питань , які їх цікавлять . Наш консультативний пункт працює в першу середа кожного місяця .
Тісна співпраця усіх служб дошкільного навчального закладу , батьківської громадськості , керівних інстанцій , їх націленість на досягнення спільної мети стане запорукою успішної організації роботи з дітьми дошкільного віку.
![]() ![]() | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
ManyGuew
2018-01-12 12:24:25В сети немало полезных статей о беременности и роддомах, но они какие-то бестолковые. Нет наименований перинатальных центров, адресов, советов реальных докторов. А желательно бы посмотреть последнюю речь, актуальную в этом году – с новейшими технологиями, ценами и новинками. Безупречно, чтобы еще и нужная информация для будущих и реальных мам. Все это обнаружила собственно здесь. Четко, конкретно, с примерами из реалистичной жизни, консультациями профессионалов. Зачастую захожу на сайт, когда малыш болеет...